איך למצוא אנשי מפתח בפייסבוק?

נכון שפעם עלתה גם לכם מחשבה בסגנון

"יו, כתוב בעיתון שליהיא גרינר בהריון, אולי אציע לה להצטלם אצלי בחינם וככה אקדם את העסק שלי?"

למה קופצות לנו המחשבות האלה?

כי אנחנו מבינים שאם מוביל דעת קהל ישתמש במוצר שלנו ויראו את זה בעיתון, הפירסום יביא לנו עוד לקוחות.

הבעיה היא שידוענים עובדים עם חברות יחסי ציבור עם תקציבי ענק

ולנו בתור עסקים קטנים אין את היכולת הכלכלית בדרך כלל לשכור משרד כזה.

השיטה השנייה היא לבחור בלוגים מצליחים עם אלפי קוראים בחודש וליצור איתם קשר.

הבעיה היא שמשרדי יחסי הציבור עובדים גם איתם. ועדיין, פה ושם אפשר למצוא בלוגר שיסכים לעזור לעסק קטן.

אבל, בגלל מחסום פעוט כזה תוותרו? מקווה שלא.

אפשר למצוא מובילי דעת קהל גם בלי לשלם סכומי עתק ועדין לקבל חשיפה.

איפה מוצאים אותם?

יחסית קל לזהות אנשי מפתח כאלה בפייסבוק.

אמנם צריך קצת לחפש ולהקדיש זמן, אבל התוצאה שווה את המאמץ.

1. מובילי דעת קהל בקבוצות פייסבוק- בקבוצות ופורומים מובילי הדעה יהיו אלה שמגיבים הרבה, שפותחים כמה פעמים בשבוע פוסטים משל עצמם ומקבלים עליהם תגובות, אנשים שאתם רואים שיודעים ואוהבים לפרגן לעסקים טובים שקיבלו מהם שירות.

2. מנהלי קבוצות- חברי קבוצות רואים בדרך כלל את המנהלים כמובילי דעת קהל. הם פעילים וחברי הקבוצה מתייעצים איתם.

3. כותבים מעניינים- רואים שהחברים שלכם הגיבו או לייקקו חבר שלהם שאתם לא מכירים, אבל כותב נפלא ועל כל פוסט שלו מעורר עניין? הופ, עליתם על תיבת אוצר.

מעולה, מצאתם כמה אנשים כאלה. מה עושים איתם עכשיו? פנו אליהם עם הצעה שלא יוכלו לסרב לה.

הצעה כזו יכולה להיות לנסות מוצר חדש, או להציג את עצמכם ולהיות כנים לגבי הסיבה בה פניתם אליהם: "ראינו שאתה מאוד פעיל בקבוצה X ורצינו להציע לך לחוות את המוצר שלנו, כי אנחנו מאמינים בו ויודעים שאם תתנסה, תמליץ גם לאחרים עלינו".

אם אתם נותני שירותים, הציעו להם לחוות את השירות בשביל לענות על שאלון חוות דעת שחשוב לכם להתפתחות העסק. אנשים אוהבים לעזור וניסוח כזה יקדם אתכם הרבה יותר מאשר סתם להציע מוצר בחינם (כולנו יודעים שאין דבר כזה "אין מתנות חינם" והצעה ישירה עלולה לגרום לאנטגוניזם).

אל תחייבו את אותו אדם לכתוב המלצה. תבקשו בידידותיות ותתזכרו אותו לאחר מכן, אך אל תכריחו.

ייתכן שאותו אדם לא נהנה מהמוצר ובגלל זה לא רוצה להעלות חוות דעת.

שלחתם מוצר להתנסות? צרו עם הנסיין קשר ושאלו אותו מה דעתו על המוצר.

רק לאחר ששמעתם חוות דעת חיובית, בקשו שיכתוב עליכם המלצה.

4. בעלי עסקים מתחומים אחרים עם קהל יעד דומה- בעל עסק שמתחזק את העסק והקהל שלו הוא דמות בעלת השפעה. אל תחששו להציג עצמכם ולהציע שיתוף פעולה בו אתם תעלו קישור אל הדף העסקי שלכם והם יעלו לשלכם. או להתארח אחד בדף של השני.

אם אין לכם תקציב לחברת יחסי ציבור חיצונית, היו חברת יחסי הציבור של עצמכם:

  • מצאו מובילות דעת קהל ברשתות החברתיות, גרמו להם להרגיש חשובים ותנו להם הצעה שקשה לסרב לה.

  • חישבו חכם ואל תציעו הצעה ישירה. אם הייתם משרד יחסי ציבור והייתם רוצים להזמין בלוגרים לאירוע השקה מתוקשר, מה הייתם עושים? טופחים לבלוגר המשפיע על השכם ומחילקים מחמאות, מזמינים לאירוע ה"נוצץ" ותוך כדי האירוע מזמינים אותו לצלם, להעלות לפייסבוק ואינסטגרם ולתייג. עבדו כמו משרד יחסי ציבור קטן.

  • צרו קשר לאחר הפגישה, התעניינו אם הוא נהנה וציינו שממש תשמחו לקבל ממנו המלצה כתובה ושאם הוא נהנה, שתשמחו אם יספר לחברים ובקבוצות שלו.

שיהיה המון בהצלחה ואתם מוזמנים לשלוח לי שאלות נוספות במייל חוזר.

חן.

"להפוך תשוקה לעסק"

אהבתם את הכתבה? הרשמו כאן ותקבלו את כל המדריכים שלי למייל ברגע שהם יוצאים:


פוסט חשוב
פוסטים אחרונים
ארכיון הבלוג
חפשו לפי תגיות
No tags yet.
עקבו אחריי גם ב...
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square