איך להעלות מחירים בעסק?

היי,

אני חושבת שבשבועות האחרונים פנו אליי לפחות 4 בעלי עסקים שרוצים להעלות מחירים בעסק אבל לא יודעים איך.

השאלה הזו מתעוררת בעיקר כשעוברים להיות עוסק מורשה. פתאום צריך לשלם יותר מיסים ואם לא נעלה מחירים, אנחנו נצטרך לספוג את העליה בכיסנו.

שמעתי על בעלי עסקים שהחליטו להעלות את המחיר באופן הדרגתי. כל כמה חודשים להעלות בסכום מסויים.

אני לא אוהבת את השיטה הזו, כי זה עלול לפגוע באמון של לקוח פוטנציאלי שעוקב אחריכם או יגיע בעתיד בעקבות לקוח אחר. עלולה להווצר אצלם תחושה לא נעימה של העלאת מחירים מתמדת.

בכלל, כשמדברים על מחירים, צריך לדבר בבטחון ולומר מה המחיר שלנו בלי להתנצל.

אז איך מעלים מחירים?

1. מודיעים ללקוחות קיימים:

קודם כל שולחים מייל או סמס לכל הלקוחות שהיו לכם עד היום ומודיעים שהחל מתאריך איקס המחיר מתעדכן.

את אותה הודעה תעלו גם באתר שלכם ובכל נקודה בה לקוחות נחשפים אליכם.

2. מודיעים ללקוחות חדשים שכדאי להם לנצל את המחירים הקיימים

בשלב הזה, אפשר כבר לנצל את עליית המחירים בשביל להביא כמה שיותר לקוחות חדשים אליכם, לפני שהמחירים עולים וליצור ממש קמפיין על כדאיות ניצול המחיר הנוכחי.

(בכלל, כל דבר חדש שאנחנו עושים בעסק, כדאי לנצל לשיווק ויצירת באזז)

3. עדכון כל המחירים בתאריך ספציפי

הגעתם לתאריך שהצבתם לעצמכם לעליית המחיר? עדכנו את המחירונים. לקוח חדש יקבל את המחיר החדש. גם לקוח שהגיע בעקבות חבר יקבל את המחיר החדש, אלא אם החלטתם על מבצע ספציפי עם תאריך סיום מוגדר.

4. הטבות ללקוחות ותיקים

מה עושים אם מתקשר לקוח ותיק ודורש את המחיר הישן? כאן זו החלטה שלכם. או שאתם מחליטים על תאריך שעד אליו אתם נותנים להם הטבה ו"מפנקים" לקוחות טובים עם המחיר הישן (זה בדרך כלל מה שאני בוחרת לעשות), או שמעלים גם להם באופן גורף. הרי הודעתם על העליה מראש.

5. מדפיסים לעצמכם מחירון חדש

לא מרגישים בנוח לדבר על מחירים והנחות? תעבדו מול מחירון מודפס ותקריאו ממנו. כך יהיה לכם הרבה יותר קל לא לגמגם ולא לתת הנחות שלא תכננתם לתת מראש. כל הלקוחות שלי שיישמו והדפיסו את המחירון, דיווחו שהחשש התמידי שליווה אותם בשיחה על מחיר- נעלמה.

בכל מקרה, אתם לא צריכים להתחיל להסביר ללקוחות שהעלתם להם את המחיר כי עברתם מעוסק פטור למורשה ועכשיו יש לכם יותר מיסים. זה לא מעניין את הלקוחות. "עדכנו מחירים", בלי תירוצים, זה מספיק במרבית המקרים.

אהבתם את ההדרכה? רוצים לקבל כל פעם את ההדרכות החדשות שלי? הרשמו מטה:


פוסט חשוב
פוסטים אחרונים
ארכיון הבלוג
חפשו לפי תגיות
No tags yet.
עקבו אחריי גם ב...
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square