"מה הבידול שלך?" איזו שאלה מתקילה...

בשבוע שעבר השתתפתי במפגש נטוורקינג עם עשרות נשים, רובן מתחומי הלייף סטייל. רבות מהן היו מתחום האיפור. כשהגיע הזמן להציג את עצמן, כל אחת קמה, הציגה את שמה, את עיסוקה (מאפרת) והתיישבה חזרה במקומה. בסוף ההצגה העצמית, לא זכרתי כמעט אף אחת מהמאפרות ובטח שלא ידעתי איך לבחור מאפרת אחת מתוך כולן.

באותו מפגש עלו הרבה שאלות על "בידול". השאלה הכי גדולה הייתה- איך אני מוצאת בידול?

umbrella-248880_1280.jpg

הבטחתי להן שאכתוב ואסביר ואני רוצה לחלוק את המידע גם אתכם.

בידול הוא הייתרון היחסי שיש לכם על פני המתחרים. אם אשאל אתכם במה אתם יותר טובים מאותו מתחרה שלמד יחד אתכם, מה תענו לי? יכול להיות שיש לכם רקע אקדמי מתאים, או נסיון חיים מעניין שאין לרוב האנשים, או שאתם נהנים יותר מקהל לקוחות ספציפי.

נכון, קשה לחשוב על משהו ייחודי, אבל מנסיון, לכל בעל עסק יש יתרון ייחסי מובהק.

באותו מפגש, כששאלתי חלק מהמאפרות מה היתרון שלהן, אחת אמרה לי "מראה נקי" ואחת אמרה לי "מראה טבעי". אני לא מגיעה מעולם האיפור, ואת האמת, אין לי מושג מה ההבדל ביניהם ולכן, זה לדוגמא, בידול לא טוב.

בידול טוב צריך להיות משהו שהלקוחות הפוטנציאלים שלך יידעו להסביר, בלי שאתה תסביר להם קודם.

כשמנסים למצוא בידול, צריך לקחת בחשבון גם את חסם הכניסה. חסם הכניסה טוב אומר שבעל מקצוע דומה לשלך לא יוכל להחליט על אותו בידול כל כך בקלות. אם מישהי מכריזה על עצמה כמאפרת בסגנון טבעי, עוד 30 מאפרות אחרות יכולות להחליט על אותו סגנון "בידול" וגם לבצע אותו.

בידול טוב צריך להיות משהו שלמתחרים שלך לא יהיה קל לחקות.

לפעמים, הבידול שלנו לא יהיה סגנון העבודה אלא קהל הלקוחות. גם אם יש 5 מאפרות בסגנון טבעי; אחת מרגישה יותר בנוח עם קהל צעיר, אחת אוהבת לאפר כלות, אחת ממש מעולה באיפור טבעי לנשים, אחת מכירה הרבה נשים בעמדות מפתח תובעניות שאין להן זמן ויכולה לפנות אליהן ואחת שמעה הרבה לקוחות שלה מתלוננות שבקיץ הן מזיעות הרבה והאיפור נמרח, אז היא יכולה להתמחות באיפור טבעי שנראה מליון דולר ומתאים לחום הישראלי. לכל אחת יש את הקהל שלה.

בידול טוב יכול להיות ממוקד לקהל יעד ספציפי. חשוב שקהל היעד הזה יהיה מספיק גדול בשביל לייצר לנו הכנסות ולא נישתי מידי.

החלק האחרון בלמצוא בידול טוב הוא לנכס אותו לעצמכם. אם יהיה לכם בידול מעולה, אבל תוך חודשיים יכנס מתחרה אחר לתחום ויכריז על עצמו כבעל אותו בידול, יכול להיות שתמצאו עצמכם מאחור. בשביל שכולם ידעו שזה הבידול שלך, צריך להפוך את הבידול לבולט מספיק. לא מספיק לכתוב "חן גילאון- איפור טבעי לעור מבוגר". כל השיווק שלנו צריך לצעוק את הבידול שלנו, וכאן מגיע החלק של המיתוג:

תעלו המלצות של לקוחות שמדגישות את הבידול, תעלו טיפים בנושא, תמונות, תצהירו על הבידול שלכם בקול רם בפני כל מי שאתם פוגשים. שכולם יזכרו מה ההתמחות שלכם ברגע האמת.

בידול טוב ואמיתי יעזור ללקוחות פוטנציאלים לזכור אותנו, לטרוח לחפש אותנו ספציפית אפילו שיקבל המלצות על אחרים ויעזור לנו לדרוש ולקבל יותר עבור השירות שלנו, כי לקוחות מוכנים לשלם עבור ערך אמיתי.

בידול מצויין הוא יתרון יחסי קשה לחיקוי+שוק ספציפי+מיתוג.

מה הבידול שלכם בעסק? מוזמנים לכתוב אליי כאן למטה בתגובות ואשמח לעזור לכם.

חן.

#בידול #מיתוגלעסקים #עסקיםקטנים #נטוורקינג #שיווק

פוסט חשוב
פוסטים אחרונים