שיווק 360 מעלות לעסקים קטנים

שיווק 360 לעסקים קטנים

שיווק 360 מעלות אומר שבשביל שלקוח יבצע את פעולת הקניה, הוא צריך להחשף למסר הפירסומי שלנו מספר פעמים. שיווק קלאסי של 360 מעלות מתייחס לחברות גדולות עם תקציבי ענק, מה שאומר פימפום המסר בטלוויזיה, שלטי חוצות, רדיו ועיתונים במקביל.

1-times-square-555795_1920.jpg

לעסקים קטנים אין יכולת כלכלית כזו ולכן הרבה פעמים הם מסתפקים בערוץ שיווק אחד או שניים בהם נוח להם יותר וזהו. משמעות השיווק הזה, היא שהם מוותרים על כ-80 % מקהל היעד שלהם, שלא נחשף לאף פירסום. ומה יקרה אם נפזר את השיווק שלנו במספר מקומות?

  • נגדיל את החשיפה

  • גם אם הלקוח לא ראה את הפירסום, חבר שלו כנראה ראה וימליץ לו על העסק

  • נדרבן לקוחות קיימים להמליץ עלינו, כי נמשיך להיות ב- Top Of Mind שלהם.

כלומר, נגדיל את מאגר הלקוחות שלנו ונגדיל את ההכנסות.

איך נעשה זאת?

נבחר 3-4 ערוצי שיווק מתאימים

השלב הראשון הוא לבחון היכן הקהל שלנו נמצא בשביל לדעת איפה לפרסם. גם אם חלק מהקהל נמצא למשל בפייסבוק, חלק ממנו לא. וגם מי שיש לו פייסבוק לאו דווקא ייחשף לפרסומות שלנו.

אם העסק מקומי כדאי לתגבר את ההשתתפות בקבוצות מקומיות גם בפירסום ממומן לאזור המתאים. כך ניצור מצב שלקוח פוטנציאלי נתקל בפירסום שוב ושוב.

אפשר גם לקדם בגוגל לקהל המקומי. לגוגל יש מספר אפשרויות נהדרות לחשיפה חוזרת למותג. האופציה הפשוטה היא לקדם בתשלום בגוגל רק לאנשים מהאזור שלנו והאופציה השניה היא רימרקטינג (שיווק חוזר). אלו הפרסומות ש"רודפות" אחריכם כשאתם נכנסים לאתר מסויים, גם לאחר שיצאתם מהאתר.

תליית פוסטרים על לוחות מודעות וחלוקת פלאיירים גם הם עוזרים לחשיפת העסק. אישית, אני מאמינה שלקוחות פוטנציאלים צריכים קודם להחשף אלינו במקומות אחרים ורק אז בפלאיירים, כי אז יש יותר סיכוי שהפלאייר יישמר למקרה הצורך ולא ייזרק לפח שעומד ליד תיבת הדואר ומחכה בדיוק לזה.

ברגע שעוצרים רגע וחושבים איפה נמצאים הלקוחות, יהיה הרבה יותר קל להחליט איפה להשקיע בשיווק.

נשמור על שפה מיתוגית אחידה

שיווק של 360 מעלות אומר שלא משנה איפה הלקוח הפוטנציאלי ייחשף לעסק, הוא יזהה אותו מיד. אחרת השיווקק לא יעבוד ביחד (שיווק זה נקרא גם "שיווק הוליסטי", כי ביחד הוא שיווק שלם). אם בכל מקום הפרסומות יעוצבו בצבעים מעט שונים, זה לא ייתפס במוח כשייך לאותו עסק. ולכן מומלץ שאותו מעצב גרפי יהיה אחראי על כל השיווק ולא לשחק עם מעצבים שונים.

עכשיו הכדור בידיים שלכם. איך אתם הולכים לגרום למותג שלכם "לקפוץ" כל הזמן?

#עסקיםקטנים #שיווק #ערוצישיווק #מיתוגלעסקים

פוסט חשוב
פוסטים אחרונים